PROJEKT

Genom åren har jag deltagit i ett flertal större projekt, där jag har haft olika roller såsom designer, projektledare och kommunikatör. Ibland har jag även hanterat alla dessa ansvarsområden samtidigt. Dessa projekt har varierat i omfattning och komplexitet och har sträckt sig över olika branscher och sektorer. Detta har gett mig en bred förståelse för design, kommunikation och projektledning. Här ser du några exempel från dessa projekt.

Kunder: MoM (Rörelsernas museum), Malmö stad, MANA, Vänsterpartiet


MOM (Rörelsernas museum)

Kund: MoM (Rörelsernas museum) Uppdrag: Grafisk identitet, rumslig design 
Som Creative Director på MoM (Rörelsernas museum) i Malmö fick jag möjligheten att skapa en museiupplevelse som fokuserade på demokrati, migration och mänskliga rättigheter. Vårt mål var att öka förståelsen för dessa ämnen och erbjuda en plattform där varje individ kunde dela sin historia och bli inkluderad på lika villkor. Jag var ansvarig för museets grafiska identitet, rumsliga design (inköp & projektledning) samt löpande designutveckling. Min bärande idé var att integrera intressenternas perspektiv och innehåll i museets övergripande design, så att deras röster och berättelser kunde få fullt utrymme. Jag ansvarade också för en omfattande kommunikationsstrategi och för att säkerställa att projekten slutfördes enligt plan och inom budget. Dessutom arbetade jag tillsammans med de övriga i teamet med museets övergripande strategi och mål.



VAR DAGS MAT

Kund: Funktionstödsförvaltningen Uppdrag: Designkoncept, styling, formgivning 
Min uppgift var att leda projektet med att organisera fotograferingen och utveckla ett designkoncept för en vegetarisk kokbok för Malmö stads sju dagliga verksamheters kök. Jag hade ansvaret att designa kokboken och marknadsföra den i samarbete med andra avdelningar inom förvaltningen.



MANA

Kund: Mana Uppdrag: Formgivning, grafisk identitet, redesign, layout 
I nästan två decennier har jag varit grafisk designer på MANA, den mest framträdande antirasistiska kulturtidskriften i Sverige. I min roll som kreativ chef har jag ansvarat för tidskriftens grafiska utseende, produktionen av cirka 100 nummer av tidskriften inklusive rekrytering av fotografer och illustratörer. MANA har etablerat sig som en föregångare när det gäller att granska, ta ställning, avslöja och främja en öppen diskussion. Tidskriften är engagerad i att kasta ljus på och motverka alla former av förtryck, och den är känd för sitt dedikerade arbete inom detta område.




VÄNSTERPARTIET

Kund: Vänsterpartiet, Skåne Uppdrag: Formgivning & projektledning 
Inför det svenska valet 2022 fick jag ett uppdrag från Vänsterpartiet Skåne. Uppdraget var att skapa valmaterial som skulle engagera och informera medborgarna om partiets framtidsvisioner. Jag designade flygblad, affischer, broschyrer och merchandise som kepsar, klistermärken, tröjor och papperspåsar. Det var en givande process där jag aktivt bidrog till att göra partiets budskap tillgängligt för allmänheten.